söndag 7 juli 2013

Äntligen!!


De senaste fem åren har jag sökt efter ovanstående vas till min samling. Vas nummer 5030, ifrån Hjördis Oldfors serie "Kokos". Har aldrig sett den på loppis eller någon samlarmarknad, men på Tradera har den dykt upp tre gånger under de fem år jag har hållit utkik. De senast två gångerna gick den tyvärr för dyrt för min budget, men denna gången lyckades jag vinna budgivningen. Dessutom till ett pris som var nästan hälften av senaste slutpriset på Tradera för denna vas.



Med detta tillskott har jag nu totalt sju föremål ifrån "Kokos"-serien. Ännu saknas tre föremål:


Bonbonjär - 5023
Krus - 5024
Skål - 5057


Ifall någon läsare har någon av dessa föremål till salu är jag mycket intresserad och kan betala bra!

Har ni någon serie som ni samlat länge och tålmodigt på? Visst är det en härlig känsla när man äntligen kan lägga ytterligare en pusselbit till samlingen!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar