tisdag 30 april 2013

Unik Thomson?


Denna helgen ropade jag in ovanstående fat på en auktion. När jag kollade igenom auktionskatalogen reagerade jag på att fatet såg annorlunda ut mot de normala "Spectra"-faten, som brukar dyka upp på Tradera etc. Hade på känn att fatet eventuellt kunde vara unikt, men hade ingen möjlighet att bekräfta min misstanke genom att åka och titta på fatet innan auktionen. Chansade och la ett lågt bud utifrån den information som gavs i auktionskatalogen.



När jag idag var och hämtade fatet kunde jag glatt konstatera att min magkänsla var rätt. Vet ännu inte ifall fatet verkligen är unikt eller inte, men kan konstatera att stämpeln tyder på det. Enligt den info jag har kunnat hitta på nätet så signerade Anna-Lisa Thomson oftast sina unikat med "ALT". Detta är dock signerat "Thomson", vilket jag inte blivit klok på vad det innebär. Fatet/formen är dock den samma som "Spectra"-fatet som normalt sett är stämplat 1067.

Jag fick ge 300 kr för fatet, som förvisso inte är felfritt, men det känns ändå som ett kul fynd till samlingen!

Vad tror du/ni - är det ett unikat/original?!

1 kommentar:

  1. Kan inte säja något annat än Grattis! Magkänslan är oftast den rätta!
    Mimmi

    SvaraRadera