onsdag 24 april 2013

Söndagens fynd...

 

Efter en rivstart på loppissäsongen under lördagen var jag tvungen att pröva lyckan även på söndagens torgloppis. Vid ett av borden fyndades ovanstående figur - Collie från serien "VOV" som Lisa Larsson formgav för Åhléns någon gång på 70-talet. Fick ge endast 20 kr för vovven, som verkar vara ganska ovanlig. Har i alla fall inte dykt upp på Tradera speciellt ofta.



Dagens riktiga fynd var dock fyra föremål ifrån Signe Persson Melin. Vid en tidigare loppis stod jag och tittade på exakt de här föremålen, men tyckte att priset var lite för dyrt. Har därefter ångrat att jag inte klippte till, eftersom jag var säker på att chansen inte skulle komma tillbaka. Till min stora förvåning dök dock samma säljare upp igen, fortfarande med föremålen kvar. Visade sig att det börjat regna kort efter att jag besökte förra loppisen och att hon därför inte hade hunnit sälja föremålen. Tur för mig, som dessutom kunde konstatera att priset även gått ner lite sen förra gången jag försökte köpa dem. Ovanstående två föremål har endast märkning med Signes flundra-stämpel. Vet inte ifall det finns något sätt att avgöra hur pass gamla föremålen är? Kan för lite om hennes produktion för att våga uttala mig om det.



Min fru blev genast väldigt förtjust i ovanstående te-/kaffekoppar .I motsats till gamla 50-tals koppar är dessa mer rejält tilltagna och rymmer en rejäl kopp kaffe eller te. Även dessa har endast märkning med flundra-stämpeln. Känns dock nyare i godset än de två andra. Totalt fick jag betala 220 kr för alla fyra föremålen. Är inte ofta man hittar SPM ute på loppisar, så jag är väldigt nöjd med inköpen!

2 kommentarer:

  1. Ibland har man tur :-)
    Jag har inte varit ute på loppis på länge, det börjar dra i fyndnerven.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar tekopparna, finns det något namn på dem?

    SvaraRadera