lördag 22 december 2012

Nesto pinnsoffa inkl bonusgåva...

  

Har länge varit på jakt efter en pinnsoffa, men tyvärr är ju många andra det också, varför det är i stort sett omöjligt att hitta någon till ett vettigt pris. För några månader sedan dök en Bröderna Wigells pinnsoffa upp på Blocket för 600 kr, men då var jag samtal nr 2...

Hade i stort sett gett upp hoppet om att kunna fynda en pinnsoffa, men så förra helgen så dök en annons upp på Blocket. Bilderna var inte den bästa, men jag kunde ändå konstatera att det syntes en pinnsoffa på en av bilderna. Ringde direkt och lyckades vara först på annonsen! Kunde senare konstatera att jag lyckats ringa 3 minuter efter att annonsen lagts ut. Någon gång skall man ha tur...

När jag hämtat soffan kunde jag konstatera att den är tillverkad av Nässjö Pinnstolsfabrik och ingår i modellen "Nesto". Säljaren hade tidigare även haft stolarna som hör till soffan, men dessa hade han redan slängt! Inte mycket att göra åt det, men ändå lite trist att höra. Soffan är nog tillverkad i björk, men behandlad för att se ut som teak. Hur som helst så tycker jag att den är riktigt snygg!


I samma annons som pinnsoffan nämndes även en herrbetjänt. När jag hämtade soffan passade jag därför på att fråga om denna var såld eller inte. Visade sig att den fanns kvar, men att den var ganska så ranglig. Bestämde mig för att stå över. Säljaren skulle dock tömma lägenheten på allt som fanns kvar, så han tyckte att om jag ville så kunde jag få betjänten. Vilket ju var svårt att tacka nej till.


Väl hemma kunde jag något skamset konstatera att allt som behövdes var att spänna några skruvar, så var betjänten i skick som ny igen. Edit: Tack vare bloggen Heléns Prylar har jag hittat info kring herrbetjänten. Tillverkaren är Fratelli Reguitti (Bröderna Reguitti). Formgivaren hette Ico Parisi.

För soffa och betjänt fick jag endast betala 300 kr, vilket ju får räknas som ett riktigt bra fynd!!

6 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd! Ibland ska man ha tur och vara den första som ringer. Det lönar sig att försöka iallafall.
    Jättesnygg soffa och herrbetjänten var också snygg.
    Riktiga fynd som sagt! Grattis!

    SvaraRadera
  2. Grattis till era fina fynd!
    God jul!

    SvaraRadera
  3. tjusig i den kulören också. min är ju äggskalsfärgad, i original. precis en sån som din. god jul och i vår kommer jag gärna och köper fler krukor! ska flytta snart och får då många fler fönster.

    SvaraRadera
  4. Gratulerer med gode kjøp! Gode juledager.

    SvaraRadera