söndag 9 december 2012

Komplettering: "Negro" - Ingrid Atterberg


Sakta men säkert så växer min samling av Ingrid Atterbergs serie "Negro". Genom ett byte så har jag kompletterat samlingen med den lilla vasen på bilden (nr 2131). Finns fortfarande många delar kvar i serien, men för stunden är jag väldigt nöjd med min lilla trio.



Genom en annons på Blocket så har jag även kommit över en golvvas ur serien. Jag hade redan en likadan golvvas, men när jag fick chans att köpa denna för mindre än en tredjedel av normalt pris, kunde jag inte tacka nej! Vasen är främst inköpt för att fungera som inbyte i framtida bytesaffärer, alternativt säljas. Ifall du har något UpsalaEkeby-föremål som du tror kan vara intressant att byta mot får du gärna höra av dig.

Fortsatt trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Jag samlar på vaser Upsala ekeby ! Svarta vaser med orange hänkel ,olika modeller. Jag har ingen aning om vem som är designer till dom eller om det är olika. Har du någon som jag kan byta till mig,har säkert något som kan intressera !De är jättesvåra att få tag på,ytterst få gånger på akutioner eller likanande.

    SvaraRadera