söndag 6 december 2009

"Pil" - Hjördis Oldfors


Vid mina senaste besök på Österlen, så har jag nästan varje gång stått och fingrat på ovanstående vas, men inte kunnat bestämma mig för ifall jag skulle köpa den eller inte. Vid förra helgens besök så var vasen fortfarande kvar och denna gången så blev det affär! Fick efter lite prutande ge 200 kr för vasen...

Vasen ingår i Hjördis serie "Pil" från 1959. Den är märkt 5195 och är 18,5 cm hög. Förutom denna vas så finns det 3 fat och ytterligare 2 vaser ifrån samma serie. Porslinsbloggen har visat den större vasen på sin blogg, se här.

Kul med en helt ny Hjördis-serie att börja samla och försöka få komplett!

1 kommentar:

  1. Ja, den är fin, 200 pix är ju inte heller så pjåkigt pris, det hade jag kunnat ge om den inte hade samma skada som min vas, den är limmad tyvärr. Jag gav dock bara 20 kr för den, mest för att det är kul att ha ett sånt föremål, jag är nästan barnsligt förtjust i de dekorerna som blandar glaserad relief och råa ytor som denna har eller tvärtom.

    SvaraRadera