söndag 19 juli 2009

Antik- och samlarmarknad....


Jag och frun var uppe tidigt i morse och trotsade regnet, för att besöka Degeberga antik- och samlarmarknad. Marknaden hålls en gång om året, och enligt annonserna så skulle där finnas 1 km med olika försäljare!! Har inte tidigare varit där, men tyckte att det kunde vara värt ett besök.


Väl framme så möttes vi av en väldigt välorganiserad och mycket trevlig marknad. Vi kom när marknaden öppnade vid 8-tiden och då var det lagom mycket folk som gick och tittade.


Fanns mycket kul att titta på och mycket som vi var sugna på att köpa. Tydligen så hade många av säljarna anlänt redan på lördag kväll, då även en hel del av "godsakerna" också hade sålts. Detta enligt en av säljarna...


Utbudet av UpsalaEkeby-keramik var faktiskt inte så imponerande, men det fanns såklart en del roliga föremål. Ovanstående häftiga golvvas i "Mars"-serien av Mari Simmulsson var jag riktigt sugen på, men för 900 kr (inkl nagg i toppen!!), så lät jag bli...

Vad jag köpte då?! Det kommer i nästa inlägg...

3 kommentarer:

  1. Jag åker dit varje år och brukar anlända vid 7.30-tiden. Då är det lagom lite folk och i år hjälpte väl regnet till en del. När jag gav mig hemåt vid tiotiden var det ganska trångt framför stånden.

    Jag fick bara med mig ett par Gunillakrukor och en okänd sillburk hem. Men visst kunde det blivit mer.

    Nu ser jag fram mot nästa år...

    SvaraRadera
  2. Var också där en sväng idag, fast inte så tidigt dock. Så då var där ju ganska mycket folk, trots regnet. Men ett par grejer fick jag med mig. Ska bli kul och se vad du köpt!

    SvaraRadera
  3. Ska bli kul att se vad vi missade som var tvungna att åka hem på fredagen.

    SvaraRadera