fredag 17 april 2009

Ett lyckat och ett misslyckat....

Förra helgen så var jag och frun på en loppisrunda på massa olika ställen i närheten. Hade höga förhoppningar, men blev tyvärr inte speciellt många inköp.


Det mest lyckade inköpet blev två stycken "Gunilla" krukor från UpsalaEkeby, som kunde komplettera den som jag hade sen tidigare. Nu har vi de tre minsta krukorna i serien. Fick ge endast 30 kr för de båda krukorna, så det kändes som ett bra fynd.

Det misslyckade inköpet var ovanstående vas formgiven av Ingrid Atterberg. Ingår i serien "Jasmin" och är märkt 2061. Fick vasen för endast 20 kr, så trodde först att jag hade gjort ett riktigt fynd. Granskade vasen inne på loppisen och kunde inte hitta några fel eller nagg. Belysningen var dock inte den bästa. Väl hemma och ute i solen så kollade jag vasen igen och upptäckte att någon hade limmat en stor nagg uppe i mynningen. En bit som dessutom lossnade när jag skulle se ifall det var en riktigt spricka eller inte :(


Inte speciellt synd på de 20 kronorna, men däremot på en fin vas, som inte alls pryder sin plats på samma sätt....

Helgen bjuder dock på nya loppisar, så hoppas på revansch!!

1 kommentar:

  1. Man känner sig alltid lite lurad på konfekten när man kommer hem och kan konstatera att fyndet inte alls var så bra som man trodde. Roligt att du kunde komplettera din ensamma kruka med två nya. Alltid snyggt att ha flera likadana!

    SvaraRadera